keskiviikko 30. elokuuta 2017

A (a) SIAKKAAT




           MORO!


























 -puuroa!parasta! enmuista koska oisin syöny tolleen voisilmän kanssa!


Meen tänään pitkästä aikaa iltavuoroon. Tykkään herätä silti ajoissa, tänäänki seittemältä vaikka meen vasta yhteen töihin, että ehin touhuilla omia aamusin ja rauhassa heräillä. Ajattelin tänää heittää muutaman vinkin, miten asiakkaana ei kannata toimia.. Oon ite työskennelly asiakaspalvelijana tai myyjänä useamman vuoden ja vastaan on tullu vaikka ja mitä, niin hyvällä kuin pahalla. Nää muutama seikka on mun näkökulmasta, tässä tulee viis tapaa miten ei kannata käyttäytyä..




























-Vapaa aamujen some jumitukset <3


1.
Tule liikkeeseen puhisten ja ala välittömästi huutaa työntekijälle niin ettei koko homman pointista meinaa saada selvää.
 Esimerkki: " Tuntematon mieshenkilö paukkaa myymälään ja raivoaa kun puhelimen netti ei toiminutkaan ruotsissa" kun kirosanojen ja rään lentämisen seasta on saatu selvää, käy ilmi että puhelin asetuksista on netinkäyttö estetty. Sitten poistutaan mumisten että on se kumma kun tästä ei mitään hänelle kerrottu aiemmin.


2.
Vaikka sun ongelma tai asia on jo selvitetty, niin jatka ihmeessä kiukuttelua siitä mikä meni jo. Tulee varmasti kummallekin entistä parempi mieli. Huutele vielä poistuessasi kuinka aiot haukkua koko lafkan joka someen ja kaikille lähipiirissä.


3.
Kysy yli puolet nuoremmalta työntekijältä jotain täysin sopimatonta ja pervoa.
Esimerkki: "Tuntematon mies asiakas kysyy saako nuolla mun varpaita? " Tää meni jo niin oudoks että käskin asiakasta poistumaan tai suoraan sanottuna suksimaan vittuhun..






























- ja lemppari hima-asu on ehottomasti tää spurgu-lookki..

4.
Olet n. kolmekymppinen nais henkilö. Huuda työntekijälle ja valita jokaikisesta asiasta mitä ikinä oot kyseisesta lafkasta ostanut, jossei omalla huutamisella pääse asiassa eteenpäin niin pyydä isäsi paikalle haukkumaan myyjä.
Esimerkki: "Asiakkaan n. 10 vuotias poika halusi milloin mitäkin ja kun tuote ei toiminut niinkuin poika oli kuvitellut ( vaikka asiakkaalle oli läpikäyty ettei kyseinen tuote olisi pojan tarkoitukseen paras mahdollinen ). Nainen marssi myymälään ja oli sitä mieltä että mun olis pitänyt lähteä hänen kotiin korjaamaan tämä tuote. Siinä kun oli aikansa huutanut ja minä kertonut että en kyllä ole poistumassa työpaikaltani yhtään kenenkään kotiin, kävi nainen hakemassa isänsä paikalle. Tämän isän huutaminen ja haukkuminen raikui sitte niin kovaa että vartijat kävi noutamassa koko seurueen pois. Ah miten mahtava kokemus....


5.
Yritä halailla ja kosketella työntekijää.
Esimerkki: Vakkari asiakas jonka läpän heittoja olivat muunmuassa " Pitää taas tyhjentää pussit, heh heh" tämä kun maksoi kolikoilla.. Mä en yhtään tykkää että ketkään vieraat ihmiset ( tai välttämättä tututkaan ) tulee liian iholle ja tää keski-ikäinen mies oli aina tunkemassa kättä olkapäälle, halaamassa tai millon mitäkin. ei . yh.


Tässä oli murto-osa, mitä mulle on tullu vuosien varrella vastaan. Onko teillä ollu samantyylisiä kokemuksia? Tai mitkä on teijän pahimmat?  Olis kiva kuulla! Nyt mä alan valmistautumaan töihin, katotaan mitä tänään tulee vastaan :D Tsemppiä ihan kaikille jotka on palvelu-alalla duunissa! ja niille jotka ei oo niin älkää ainakaan tehkö noin :D

<3 - e

6 kommenttia:

  1. Oivitsi nää kuulostaa niin tutuilta :D Itelle on käyny kans mm niin et asiakas on tullu raivoamaan siitä että hänelle on annettu väärät tuotteet (siis ihan huutokirosanahaukkuryöppy -tyylistä raivoomista). Väitti siis saaneensa tuotteiden x y ja z tilalta tavarat a b ja c. No kun asiaa aletaan selvittää ni asiakas on saanu just täsmälleen kaiken mitä oli tilannutkin eli tuli huutamaan vaan koska öö XD Ja sit kans joku pappaikäinen ääliö koki tarpeelliseks toivottaa mulle munarikasta kesää. En tajuu miks pitää pilata siihen asti ihan kiva asiakaspalvelutilanne jollain tollasella idioottikommentilla.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hah joo noita kyllä riittää :D joo ja pervopapoista vois tehä kokonaisen postauksen :D yh..
      - e

      Poista
  2. Hahah nää oli hauskoja :D mä en oo koskaan mitään huutoja saanut päin näköä, mutta kamalin oli yksi asiakas joka oli etsinyt mun henkilökohtaisen puhelinnumeron ja soitteli mulle mun loman aikana. Ja näiden muutamien asiakaspalveluvuosien jälkeen oon aina vaan enemmän sitä mieltä, että jokaisen ihmisen pitäisi joskus tehdä jotain asiakaspalvelutyötä, jotta osaisivat ite olla sitten parempia asiakkaita :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eikä toi on kyl jo paha jos alkaa soittelemaa :( Joku roti pitäis olla :D mulle on joskus tullu kans työnumeroon jotai treffi-pyyntöjä ja joskus joku soitti jotain läähätys puheluita.. Henkilökohtanen numero on onneks salainen :)
      -e

      Poista
  3. Onpas hurjia kokemuksia! Olen itsekin joskus ollut asiakaspalvelutyössä. Nuorelle tytölle yksi kurjimpia kokemuksia oli, kun vanhukset olivat asioimassa. Vanha pari siis, ikää varmasti jo yli 70 vuotta. Kaikki sujui hyvin, kunnes mies suhauttaa korvaani hotellihuoneen numeron ja kehottaa tulemaan tiettynä kellon aikana. Vaimo on silloin omissa riennoissaan. Hiljaiseksi veti.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ohhoh no toi on jo aika härskiä, hyi hitto :D -e

      Poista

Kiitos kommentista :) - e